A fabricazione di padelle manuali hè più chè solu "batte una tazza". Hè un prucessu longu è meticulosu cù un altu tassu di fallimentu, chì spessu richiede à un creatore di decine o ancu centinaie d'ore. U prucessu pò esse divisu in e seguenti tappe principali:
Fase 1: Design è Selezzione di Materiali
Cuncepimentu di e Chjave: Prima di principià, u fabricatore deve prima determinà a chjave di u handpan (per esempiu, D Kurd, C Arabian, ecc.). Questu determina l'altezza fundamentale di a nota ding cintrali è a dispusizione è a relazione di e note circundanti (Campi Tonali).
Selezzione di l'acciaiu: I handpans mainstream sò tipicamente fatti di dui tipi d'acciaiu:
Acciaiu Nitruratu: Questu hè u materiale u più cumunimenti utilizatu è u più apprezzatu. Hè estremamente duru è resistente à a currusione, pruducendu un sonu brillanti è durevule, riccu di sfumature. E marche rappresentative includenu PANArt (creatore di u Hang).
Acciaiu inox: Più faciule da travaglià, produce tipicamente un tonu più caldu è più dolce cù un decadimentu ligeramente più veloce. Parechje marche principali utilizanu ancu l'acciaiu inox.
Tagliu: A grande piastra d'acciaiu scelta hè tagliata à plasma o à laser in un pezzu grezzu circulare.
Fase 2: Furmazione
Pressatura idraulica: A billetta circulare piatta hè posta nantu à un stampu è pressata in a forma iconica di "discu volante" aduprendu una pressa idraulica massiccia, furmendu i contorni iniziali di i gusci superiore (Ding) è inferiore (Gu).
Martellatura à manu: Questu hè u metudu u più tradiziunale è artisticu (ancu adupratu da PANArt). L'artigianu si basa interamente nantu à l'esperienza è u sentimentu, martellendu u billet in a forma finale di cupola pocu à pocu. Stu metudu dà à ogni handpan u so caratteru unicu.
Fase 3: Disposizione di u Campu Tonale è Accordatura Iniziale
Marcatura di i Campi di Tonu: Nantu à a cupola di a cunchiglia superiore, e pusizioni è e forme di u Ding cintrali è di i campi di toni circundanti di 7-8 sò marcate precisamente secondu l'accordatura cuncipita.
Martellamentu: Aduprendu martelli di varie forme è un ferru superiore, a zona marcata hè indentata da u martellamentu, furmendu a gamma di tonalità iniziale. A prufundità, a forma è a curvatura di ogni indentazione influenzanu a tonalità è u timbru finali.
Fase 4: Messa à puntu fine - A tappa principale è a più difficiule
Questa hè a parte più esigente di u prucessu di pruduzzione, chì richiede l'abilità è l'arechja di u fabricatore, chì piglia u tempu u più longu è chì hà u più altu tassu di fallimentu. L'accordatura ùn si face micca stringhjendu e viti; piuttostu, u martellamentu hè realizatu per alterà e tensioni interne di u metallu, cambiendu cusì a so tonalità.
Nurmalizazione: Dopu à a furmazione iniziale, a carcassa d'acciaiu subisce una tensione interna significativa per via di u martellamentu, rendendula dura è fragile. U fabricatore a riscalda à una temperatura specifica (circa 800-900 ° C) è poi a raffredda lentamente per alleviare e tensioni è ammorbidisce l'acciaiu, preparendulu per a successiva messa a puntu fine.
Accordatura di u martellu:
U fabricatore fissa a cunchiglia à un supportu dedicatu, cattura u sonu di ogni nota cù un microfonu di monitoraghju è analizza a so frequenza fundamentale è a serie di armonici utilizendu un software di analisi di spettru.
Usanu picculi martelli apposta per colpisce assai ligeramente in lochi specifici di u registru.
I colpi à u centru di u registru (a curona) abbassanu tipicamente u tonu.
I colpi à u bordu di u registru (a spalla) alzanu tipicamente u tonu.
Stu prucessu richiede migliaia di cicli ripetitivi di accordatura fina. L'obiettivu ùn hè micca solu di assicurà chì u tonu fundamentale di ogni registru sia precisu, ma ancu di assicurà chì i so armonici sianu puri, ricchi è risuoninu armoniosamente in tutti i registri. Un bon creatore accorda micca solu e note individuali, ma tuttu u palcuscenicu sonoru è a risonanza di u strumentu.
Fase 5: Assemblaggio è Trattamentu Finale
Incollaggio: I gusci superiore è inferiore sò incollati inseme, tipicamente cù una colla epossidica ad alta resistenza. A sigillatura è a forza di u ligame sò cruciali, chì influenzanu a risonanza è a durabilità.
Nitrurazione (s'ellu si usa acciaio nitruratu): A padedda assemblata hè posta in un fornu speciale è u gasu azotu hè introduttu à alte temperature. L'atomi d'azotu penetranu a superficia di l'acciaiu, furmendu un stratu di nitruru estremamente duru è resistente à l'usura. Stu prucessu blocca infine u pezu, chì ùn cambierà guasi micca cù i colpi successivi. Hè per quessa chì e padedda d'acciaiu nitruratu sò cusì stabili è durevuli.
Finitura: A superficia hè pulita, lucidata o invechjata per dà li u so aspettu finale.
Cuntrollu di qualità finale: U fabricatore di padelle esegue un'ispezione finale è approfondita di l'altezza, u tonu, l'aspettu è a sensazione di u strumentu per assicurassi chì rispetta i standard di fabbrica.
Prucessu di fabricazione di a manu Raysen:
https://youtu.be/H7Fd4OWj-cY?si=rWPfis2RbCEMpZDq